Lehet, hogy hallottál már arról, hogy “Én nem vagyok egy edzőtermi ember / fitnesz lady". Lehet, hogy szabad levegőn sportol, esetleg egyáltalán nem fontos számára a mozgás.
Ha meg szeretnéd érteni az embereket, ha szeretnél új célcsoportot találni és bérleteseket vonzani az edzőtermedbe, akkor tudnod kell, hogy mégis mi az, ami visszatartja az embert attól, hogy úgymond edzőtermi ember legyen?
A motiváció hiánya lehet akadály egyesek számára, ugyanakkor nagyon sok motivált ember van, aki úgy dönt, hogy másféle módon vezeti le az energiáit, vagy aki nem kedveli az edzőtermeket valamilyen okból.
Elkezdtünk kérdezősködni a közösségi médiában. A válaszok a nézőpontod átértékelésére inspirálhatnak téged is.
Butik ajánlatok, mint a CrossFit, SoulCycle, Orangetheory Fitness az elutasítás tárgyai. “CrossFit-re járok, mert ez egy sokkal célzottabb edzés.” mondta Laura L., Alaszkából. “Az edzőtermi órákon sok az ismétlés és nincs bennük kihívás.
”Egyik megoldás erre az lehet, hogy megfelelő oktatót szerződtetsz. Jeff DiBiaso, az EXOS közösségi szolgáltatások alelnöke, szerint a CrossFit különlegessége a közösség és a haverkodás.
“Az edzők akiket alkalmaznak, kihozzák a legjobbat a vendégből.” Jeff DiBiaso az EXOS közösségi szolgáltatások alelnöke
Ezt tartsd szem előtt, vegyél fel lelkesítő instruktorokat, akiknek már vannak követőik és értenek a közösség formáláshoz.
Emeld ki őket a weboldaladon és promózd őket a közösségi felületeken! Ha őket promózod, ők majd téged akarnak promózni.
Míg a fitnesz stúdiók általában óraalapon működnek, és az instruktorok eligazítják a vendéget a gépek használatában, az edzőteremben az emberek magukra vannak utalva.
“Nem tudom mit kell tennem. Nem akarom, hogy az emberek nézzenek, hogy nem tudom merre találom a dolgokat” - mondta Ian S. Texasból.
“Amikor van rá lehetőségünk, hogy edukáljuk az embereket, ők meglátják az értéket abban, amit mi kínálunk.” Jeff DiBiaso az EXOS közösségi szolgáltatások alelnöke
Egy ingyenes edzés felajánlásával megoldhatjuk ezt a problémát. Az edzők ezt is választhatják, hogy edukálnak, oktatnak, szemben egy kemény értékesítés opcióval.
“A legsikeresebb edzőtermek egy másik megközelítést alkalmaznak.” mondja DiBiaso. Például, egy ingyenes fél órás eszközhasználati eligazítást kínál, vagy akár egy egész órát is tölt az új tagokkal, amikor a kérdésekre válaszol és segít nekik egy edzésterv kialakításában, amely az edzéscéljuknak megfelel. “Amikor van rá lehetőségünk, hogy oktassuk az embereket, ők meglátják az értéket abban, amit mi kínálunk.”
Senki nem akarja azt érezni, hogy őt eladták. Ian azt is mondta, hogy még akkor is, amikor egy ingyenes edzést kínáltak neki, fenntartásai voltak. Azt feltételezte, hogy valahol csapda van ebben is. A túlzott nyomulás és túlzottan rámenős viselkedés több kárt okoz, mint hasznot.
“Legtöbbször ez kellemetlen az embereknek, és azt az érzést kelti, mintha egy autókereskedésben lenne.” mondja DiBiaso
Ahelyett, hogy egy erős mérkőzésre vinnéd, hangolódj rá arra, hogy a leendő bérletes mit szeretne elérni. Legyen inkább egy konzultáció, és taníts nekik valami értékeset.
Hagyd, hogy a hely, a személyzet és a környezet beszéljen magáért. ” Gyakran az sem fontos, hogy hogy néz ki az edzőterem, de az nagyon lényeges, hogy milyen hatással lesz rá, és milyen előnyökkel jár ez számára.” mondja.
Nem könnyű az embernek a saját gyengeségét láttatni. Ez valószínűleg az oka annak, hogy Jack W. Californiából azt mondta, nem jár edzőterembe, mert az azt jelentené, hogy szenvedni látják őt az emberek.
Egy órányi konzultáció ellenére is lehet, hogy az ember nem áll készen arra, hogy a fittségét láthatóvá tegye.
Ha mégis eljön hozzád, és ott áll az ajtóban, célod legyen az, hogy segíted őt sebezhetőnek maradni és visszajönni hetente párszor.
Apró dolgokkal kezdd, tartsd nyitva az ajtódat, biztosítsd a recepciós tér jó illatát, és köszöntsd az embereket nevükön. “Ilyen dolgokkal éred el azt, hogy az újoncok kellemesen érezzék magukat már az elejétől.” mondja DiBiaso.
Továbbá, biztosítsd, hogy ismered az összes szolgáltatást, ami elérhető számukra, még a csoportos termeket is, amikor azokat nem használják.
“Tanítsd meg az embereket, hogyan részesülhetnek egy rendes edzésben egy jógaszőnyegen csupán néhány szalaggal egy csoportos teremben. Könnyebbnek fogják érezni, mert kicsit leveszel az éléből,” Jeff DiBiaso az EXOS közösségi szolgáltatások alelnöke
Gyerekes leendő tagok számára a gyerekmegőrző vagy a gyerekbarát tevékenységek szükségessége nem vita tárgya. “Most, hogy anyuka lettem, olyan edzőtermet keresek, amely a gyerekeim számára is tevékenységet nyújtanak, mint az úszómedence, vízi csúszda, és gyerekgondozó ha szükséges.” mondja Tonia C., egy anyuka Indianaból.
Azt mondhatod, hogy a gyerekmegőrző kívül áll a célodon, de ez egyszerűbb, mint gondolnád. “Nem kell egy 50 négyzetméteres teremre gondolnod videójátékokkal és ugrálóvárral.
“Kialakíthatsz valami nagyon gazdaságos megoldást és jellemzően kérhetsz annyit érte, hogy kihozod nullszaldósra.”
A gyerekmegőrző kialakítása könnyű és vállalható a költsége is, ha egyszerű megoldást választasz. Képes arra, hogy növelje a bérletesek számát, különösen akkor, ha nincs a közeledben másik terem, ami ugyanezt kínálja.
De nézzük, mi van akkor, ha nincs egy olyan helyiséged amit gyerekmegőrzőnek szánhatsz. Másik lehetőséged baba-mama csoportos edzést kínálni.
“Ha a terem időnként nehézkesen megy, a baba-mama jóga óra szép bevételi forrás lehet.” mondja DiBiaso.
A pozitív testkép megközelítés az egészség és fitnesz terén létfontosságú.
A testépítőkről és fitnesz modellekről készült képektől nem feltétlenül fogja mindenki odatartózónak és szívesen fogadottnak érezni magát. “Az edzés nagyon fontos számomra a mentális, emocionális és általános jóllétemhez, de az edzőteremben gyakran úgy érzem magam, hogy arra kell koncentrálnom, hogy egy bizonyos módon nézzek ki,” mondja Collen S., egy lelkes hegymászó és kezdő futó Washingtonból.
Figyelj arra, hogy a képek és az üzenetek amelyeket a marketingedben használsz, legyenek elfogadhatók és relevánsak több célcsoport számára. Ha fitnesz fanokra célzol, akik imádnak edzeni, tudd, hogy kiszűrsz egy teljes célcsoportot az edzőteremből, olyanokat, akiket nem szólít meg ez a látvány.
“Lassan a megnevezések is elavulni látszanak, mint edzőterem és fitneszterem.” mondja DiBiaso. “Egyre teljes körűbbé válik, és a teljes egészségről és wellnessről szól. Ez egy nagyon más megközelítés.”
“A YouTube a legújabb barátom,” mondja Tonia. És amikor nem YouTube, jönnek a fitnesz appok, amik sokkal kényelmesebbé teszik az edzést bárhonnan.
A Flurry Analytics szerint, a fitnesz applikációk használata 330%-kal nőtt 2014 és 2017 közt. Megtalálni a módját, hogy az edzőterem megmaradjon a mobil technológia mellett, nagy kihívás.
“Látunk egy csomó embert akik tablettel jönnek, beállnak egy funkcionális területre, és végzik a gyakorlatot a mi eszközeinkkel.” mondja DiBiaso, rámutatva, hogy a terembe járás közösségi vonatkozása továbbra is segíti az embereket a tudatosságban.
Ha csak lemennek a többi emberrel együtt edzeni, vagy találnak egy társat, akivel heti kétszer lejárnak edzeni, miért ne lenne a te termed az, ahol ezt megteszik? Ez csak azon múlik, hogy terjeszd el:
“Szereted a futó appodat, de nem bírod a kánikulát? Futópadjaink téged várnak!”
Azoknak, akik szabad levegőn mozognak egy edzőterem fontos része lehet edzési rutinjuknak. Csak jól kell céloznod a marketingedet és kínálatodat.
Például tartásjavító workshopok, heti terepfutó csoportok, vagy felépülést segítő tematikus csoportok, mint a masszázshenger vagy önmasszázs, nagyon vonzóak a kültéri edzést kedvelőknek. De lehet egy erő edzés óra, amivel a hegymászókat és maratonra edzőket célzod meg.
“Ők azok a vendég típusok, akiket képes leszel megtartani.” mondja DiBiaso.
Ez azért van mert ez illeszkedik az életstílusukba. Csak segítesz nekik, hogy jobban csinálják.
Végül, miközben a fitnesz iparág folyamatos növekedésnek örül, évről évre emberek milliói világszerte nem tartoznak egyetlen edzőterembe sem.
Az International Health, Racquet and Sportsclub Association szerint 174 millió amerikai tartozott egészségklubhoz 2018-ban. 2018 júliusában nagyjából 232 millió felnőtt az Egyesült Államokban 18-79 év közötti.
Ez azt jelenti, hogy 58 millió ember dobta el a bérletét, vagy egyáltalán nem is gondolt rá, hogy vegyen egyet.
A jó hír? Ez egy hatalmas, kiaknázatlan célcsoport.